Az önbizalom erősítésének 13 technikája

//Az önbizalom erősítésének 13 technikája

Az önbizalom erősítésének 13 technikája

By |2018-07-03T17:44:15+00:002018/02/18 |Categories: Boldog élet|Tags: , , |0 hozzászólás
  • az-önbizalom-erősítésének 13 technikája

Az önbizalom erősítésének 13 technikája

Sokszor az önbecsülés és az önbizalom hiánya gátol meg minket, az álmaink megvalósításában. Mindenkiben sokkal több van, mint amit valójában felszínre tud hozni. A magabiztosság fejleszthető és erősíthető,  senki sincs túltöltve, csak sokan különböző álarcok mögé bújnak. A blog végén egy önbizalom teszt segítségével megtudhatjuk, hogy nekünk mennyi van jelenleg ebből a féltett kincsből.

Az önbizalom fejlesztésének egyszerű lépései

1. Figyelj a megjelenésedre

A magunkra fordított idő és energia, visszaköszön a tükörképünkben és rajtunk múlik hogy kihozzuk belőle a maximumot.
Van az a mondás: “ Ma nagyon jól kell kinéznem, mert lehet, hogy találkozom az ellenségemmel.”
Én ezt finomabbra fordítanám: Ma nagyon jól kell kinéznem, mert bárkivel összefuthatok.

2. Beszélj lassan

A tekintéllyel rendelkező személy lassan, nyugodtan beszél. Akinek nincs önbizalma, az általában gyorsan beszél és arra gondol közben, hogy sietnem kell, mert nem szeretném hogy mások rám várjanak. Ha figyelünk az arany középútra, a beszédtempónkat illetően, akkor ezzel is magabiztosabbá válhatunk, hiszen a határozott ember viselkedését  másoljuk, ezzel is növelve önbizalmunkat.

A boldog ember 13 titka

3. Húzd ki magad

A magabiztos emberek kihúzzák magukat és emelt fővel járnak, határozott a járásuk is. Az önbizalom hiányos emberek nyakukat behúzva, görnyedt háttal, sokszor lehajtott fejjel járnak. Ha tudatosan figyelünk a testtartásunkra, jobban fogjuk magunkat érezni a bőrünkbe az önbecsülés erősödik bennünk és ezzel a pici változtatással nagyobb önbizalmunk lesz..

4. Apró új szokások bevezetése

Hozzunk apró szokásokat: Megiszom minden nap, a 2 liter vizemet és tudatosan figyelek erre!  Gyalog sétálok a munkahelyemre, vagy a buszról egy megállóval előbb szállok le! Minden nap meleg ebédet ebédelek és nem a gyorsétterembe fogok beesni. Apró változtatások, amit ha betartunk, nagyon büszkék leszünk magunkra és az önbizalom bennünk, magasabb szintre emelkedik.

5. A negatív gondolatokat engedjük el

Nagyon aljas tud lenni a bennünk motoszkáló kisördög. Imád lenyomni minket, a belső hangja állandóan lehúz. A pozitív gondolatokkal felszínre kerülnek azok is, hogy szebbnek, okosabbnak, ügyesebbnek látjuk magunkat, így az önbecsülés újra normalizálódik bennünk és nagyobb tettekre leszünk képesek.

6. Ismerd meg ellenségeidet

Van az a mondás “ A bölcs tábornok, mielőtt csatába indul, kiismeri az ellenség gyenge pontjait.”  Kényelmetlen helyzetekben, például állásinterjú előtt, azt tanácsolják a szakemberek képzeljük el a számunkra  “ mumus “ személyt, egy kellemetlen, vagy vicces szituációban. Azonnal félelmetes nagysága, összetörpül a gondolatunkban és sokkal magabiztosabban jelenünk meg a helyszínen. Önbecsülés rendben lesz, az önbizalom szintünk is gyorsan normalizálódik.

A sikeres ember 12 legjobb szokása

7. Halogató tennivalók elintézése

Van ilyen listád? Szerintem, mindenkinek van. Már régóta halogatod, hogy rendet kéne tenni a ruhásszekrényben, vagy a könyvespolcon. A szortírozás remek lehetőség arra is, hogy a számunkra feleslegessé vált ruhákat, könyveket segélyszervezetnek adjuk. Így két legyet ütünk egy csapásra hiszen, a rendezett otthon atmoszférája és hogy segítettünk másokon önbizalom növelő, jó érzéssel fog eltölteni.

8. Viselkedj mindenkivel pozitívan

Ha kedvesen beszélünk az emberekkel, segítőkészek vagyunk, cserébe hálát kapunk. A hála és dicséret hatására, jobban fogjuk magunkat érezni a bőrünkben. Azt pedig az önbecsülés és az önbizalom erősítésében segít nekünk.

9. Bármibe kezdesz, hozd ki belőle a maximumot

Akár tanulás, akár munka, minden tőlünk telhetőt tegyünk meg a sikerért. Ha egy vizsgára nem teljesen felkészülve megyünk az az önbizalom rovására megy. Ha a munkánkba nem tesszük bele a maximumot, akkor a siker elmarad, vagy a lelkifurdalásunk nem hagy majd nyugodni. Az önbecsülés mérőóránk pedig kiakad, a negatív irányba.

A pozitív gondolkodás 10 jótékony hatása

10. Élj tudatosan

Ha tudod mit szeretnél az élettől és tudatosan teszel is érte, hogy minden úgy alakuljon, annak erős önbizalom növelő hatása van. Akár az egészségesebb étkezés, akár a rendszeres mozgás, már külön-külön is, mind erősíti az önbizalmat.

11. Kisebb célok, több önbizalom

Nagy célok helyett kisebb célokat tűzzünk ki, magunk elé. Ne azonnal a végállomást akarjuk teljesíteni, hanem érjünk el kisebb részcélokat álmaink megvalósításához. Így már a kis eredmények is sikerek, és nagyobb önbizalom lesz a jutalmunk.

12. Légy hálás

Mikor bevezetjük életünkbe a hála fogalmát, hamar rá fogunk jönni, mennyi mindenért lehetünk hálásak, mennyi mindenünk van és ez jó érzéssel fog eltölteni. A hála rendszeres akár esti rutinunkba beleszőve, növeli a pozitív önképünket és még nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb alvást is biztosít.

13. Mosolyogj

Jobban fogod érezni magad és a világ is vissza fog mosolyogni rád. Mosolyogjunk bátran, az eladóra, a szomszédra, a buszsofőrre. Meglepő, de nagyon szórakoztató, a reakciók megtapasztalása.  Ami biztos, a meglepődés után mindenki visszamosolyog.
Érzed a hatalmadat? Óriási feeling!

Ha odafigyelünk ezekre, az apró praktikákra, könnyedén feljebb tudjuk tornázni, lelkünkben az önbizalom törékeny mivoltát.
Utána nő az önbecsülés, nő az önbizalom és határozottabbak és boldogabbak leszünk.
Érdemes megpróbálni. Mit veszíthetünk?

Önbizalom teszt

Az önbizalom teszt megmutatja, hogy jelenleg mennyi önbizalommal rendelkezünk. Olvassuk el a mondatokat és nézzük meg hogy az állítások mennyire jellemzőek ránk.

Önbizalom teszt kérdései

  1. Megpróbálok megfelelni más emberek elvárásainak.
  2. Úgy érzem sokan nem szeretnek.
  3. Nincsenek ambícióim.
  4. Félek, hogy hülyének néznek mások.
  5. Nehezen kommunikálok emberekkel.
  6. Az ismerőseim sokkal vonzóbbak mint én.
  7. Aggódom mit gondolnak rólam mások.
  8. Hajlamos vagyok hibákat elkövetni.
  9. Sokszor nincs meg a bizalmam mások felé.
  10. Aggódom a jövőm miatt.
  11. Határozatlan vagyok.
  12. Szeretném ha az emberek jobban megértenének.
  13. Nincs senki akivel beszélni tudnék a problémáimról.
  14. Elveszettnek érzem magam ebben a világban.
  15. Nagyon félénk vagyok.
  16. Az emberek túl sokat várnak tőlem.
  17. Nem érzem magam biztonságban.
  18. Sokszor ok nélkül aggódom.
  19. Úgy érzem félreértenek.
  20. Nem bízok magamban.
  21. Nem érzem, hogy szabad vagyok.
  22. Senkit sem érdekelnek az eredményeim.
  23. Mindig valami rosszra várok.
  24. Gyanítom, hogy az emberek pletykálnak a hátam mögött.
  25. Bárcsak szociálisabb lennék.
  26. Félek a visszautasítástól.
  27. Nincs pozitív önképem.
  28. Féltékeny vagyok a kapcsolataimban.
  29. Elismerés helyett bagatellizálok.
  30. Mindig bűntudatom van.
  31. Félek a kudarcoktól.
  32. Mindig bocsánatot kérek.

Önbizalom teszt eredménye

  • Ha az állítások nagy része igaz volt ránk, akkor alacsony az önbizalom faktorunk:
    Sokszor vagyunk félénkek és tétovák. Bármilyen típusú kritika sok fájdalmat okoz nekünk. Hajlamosak vagyunk elkerülni a nézeteltéréseket, ezért inkább sokszor azt tesszük, amit mások mondanak. A alacsony önbecsülés miatt, nem kezeljük reálisan a helyzeteket és büntetjük magunkat akkor is ha semmi rosszat nem követünk el.
  • Ha az állítások nagy része nem jellemző ránk, de azért volt benne pár állítás ami igaz, akkor átlagos az önbizalom faktorunk: Általában elég magabiztosak vagyunk és ritkán érezzük rosszul magunkat mások miatt. Néha azonban érezhetjük a késztetést, hogy megfeleljünk másoknak és alkalomadtán mi is elbizonytalanodunk.
  • Ha az állítások egyáltalán nem jellemzőek ránk, akkor magas az önbizalom faktorunk: Nagyon magabiztosak vagyunk és tudjuk a kritikát is kezelni és elfogadni. Képesek vagyunk megvédeni az álláspontunkat, de néha elhamarkodottan hozunk döntéseket.

Bármi is lett a teszt eredménye próbáljuk meg elfogadni magunkat a hibáinkkal együtt. Minden embernek vannak erősségei, hiszen mindenki jó valamiben, erre fókuszáljunk. Ne legyenek irreális elvárásaink magunkkal szemben, mert ezzel az önbecsülésünk sérül. A fenti írásban levő, remek ötleteket pedig alkalmazzuk bátran, mert segítségükkel megtapasztaljuk, hogyan lehet az önbizalmat apró trükkökkel erősíteni.

A végére pedig egy idézet:
Bármire képes vagy. Ezt se felejtsd el. Mindenki tud valamit, amit ő tud a világon a legjobban. Azért született meg. ”
Kornis Mihály

Csatlakozz a Rózsaszín szemüveg facebook csoportunkhoz is, ahol pozitív gondolatokról, mindig friss információkat találsz.

Forrás : Zenhabits.net

Az önbizalom teszt forrása: psychologia.co

Köszönöm, ha megosztod

About the Author:

Hagyj üzenetet

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Köszönöm hogy itt vagy!

Elfogadsz egy ajándékot?
100 pozitív megerősítés
ingyenes e-book
feliratkozom
feliratkozo-ablak-rozsaszin-szemuveg-e-book-image
close-link